4.2.2010
Digibalance® -tavaramerkki kansainvälistymiseen
Digitaseen visiona on kasvaa Euroopan laajuiseksi kirjanpitopalveluiden tarjoajaksi 1-4
hengen ns. mikroyrityksille. Palvelutuotteiden perustana tulee olemaan
Suomessa kehittämämme Automaattitilit -konsepti, jonka pohjalta
selvitetään maakohtaisia lokalisointitarpeita.
Digibalance® on Digitase Oy:n rekisteröity tavaramerkki, jolla yhtiön
palveluja tullaan kansainvälisesti tarjoamaan. Työ on kuitenkin aivan
alkuvaiheessa ja teknisiä valmiuksia sähköiselle kirjanpidolle alkaa olla
lähinnä Pohjoismaissa, joissa yhtiön valmisteluhankkeet ovat jo käynnissä.
Digibalance -hankkeen etenemisen tiedottamista varten tullaan lähiaikoina
avaamaan oma www.digibalance.eu
-sivusto.
Digibalance®
-trademark for European operations
Our vision is to grow into a Europe-wide
accounting service provider to the micro enterprises
of 1-4 people. The basis of our service products
will be the automated accounting concept that we
have developed in Finland, and based on that we will solve the
country-specific localization needs.
Digibalance is a registered trademark of Digitase Oy under which the
company’s services will be provided internationally. The work is in an
early stage, and for now the technical readiness for digitalized
accounting
is mostly in Scandinavia, where the preparation projects are already in
progress.
www.digibalance.eu will be updated
for briefings of the development in a near future.
Mikko Ilves
Hallituksen puheenjohtaja
Chairman of the Board
puh. +358 405076434
20.11.2009
Esittelyvideot nettisivuille
Digitaseen nettisivut on tänään päivitetty ja merkittävimpiä lisäyksiä
ovat palveluiden esittelyvideot, jotka auttavat hahmottamaan mitä
sähköiset taloushallinnon palvelut tarkoittavat.
Etusivun video kertoo sähköistetyn taloushallinnon eduista sekä
havainnollistaa Digitaseen asiakkuuden käytännön merkitystä
yrittäjäasiakkaalle. Automaattitilit-osiossa on nyt myös paljon kaivattu
esittelyvideo yksinyrittäjille räätälöidystä palvelustamme. Sen avulla
saat selkeän käsityksen siitä, että kirjanpidon valmistuminen voi olla
todella vaivatonta ja samoja asioita ei tarvitse käsitellä moneen kertaan.
Video näyttää mikä on yrittäjän rooli tapahtumien sähköisessä
muodostumisessa.
Esittelyvideoiden lisäksi Yrittäjän tukipuhelinnumero (0600 418128) on
tuotu nyt esille helpommin löydettävässä muodossa.
Lisätietoja antaa
Sami Parikka
Toimitusjohtaja
Digitase Oy
puh. 0400 354022
11.6.2009
Muutoksia Digitase Oy:n omistuksessa
Digitase Oy:n osakekannan enemmistö on siirtynyt Mikko Ilveksen ja hänen
hallinnoimansa sijoitusyhtiö Vuolte Oy:n haltuun. Syksyllä 2008
toimintansa käynnistäneen Digitase Oy:n osakkaana ja toimitusjohtajana
jatkaa edelleen Sami Parikka, joka saa käyttöönsä entistä paremmat
resurssit tarjota sähköisen taloushallinnon palveluja eri kokoluokan
yrityksille.
"Tulen todennäköisesti ottamaan yhtiössä taustaroolin taloushallinnon
erityiskysymysten asiantuntijana, johon olen kerännyt yli 10 vuoden
kokemuksen. Ennen kaikkea lähden kuitenkin voimakkaasti jatkokehittämään
ja markkinoimaan Digitaseen lanseeraamaa hienoa Automaattitilit
-palvelutuotetta. Palvelu on tarkoitettu tiedostavalle pienyrittäjälle,
joka sisäistää sen, että "kuitit muovipussissa kirjanpitäjälle" on kallis
tapa hoitaa kirjanpito, eikä käytännössä edes vaivattomin vaihtoehto. Emme
keskity kilpailemaan tilitoimistoalan nykyisten toimijoiden kanssa vaan
tarjoamme esim. alkaville yksinyrittäjille selkeästi erilaista
toimintamallia kirjanpidon hoitoon. Liki puskaradio -tyyppisen
markkinoinnin pohjalta AT-palvelun on ottanut käyttöönsä jo nyt noin 100
pienyrittäjää. Toimintamalli on kuitenkin rakennettu suurille massoille ja
lähdemmekin seuraavaksi aktiivisesti hakemaan sopivaa markkinointikanavaa
ensin Suomessa ja sitten yhteneväisen pankkijärjestelmän omaavissa
EU-maissa. Tämän jatkovaiheen osalta ensimmäinen päänavaus on jo menossa
Ruotsissa. Hanke on niin mielenkiintoinen, ettei malttaisi kesälomiakaan
pitää, mutta käytännön tasolla asiat alkanevat edetä syksyn aikana",
kertoo Mikko Ilves.
Lisätietoja antaa tarvittaessa
Sami Parikka
Toimitusjohtaja
sami.parikka@digitase.fi
puh. 0400 354022
3.4.2009
Digitaseen palveluista eri vaihtoehtoja Markkinointiviestinnän
yrityksille.
Markkinointiviestinnän yritykset ovat kovaa vauhtia ajanmukaistamassa
taloushallintoaan. Ihan suurimpia yrityksiä lukuun ottamatta lähes
kaikki alan yritykset ovat ulkoistaneet ainakin kirjanpitonsa ja veroasioiden
hoidon.
Digitaseen palveluista markkinointiviestinnän yritykset ovat löytäneet
sekä DT taloushallinto- että AT kirjanpito -palvelun. Hieman
isommille toimistoille on käynnistetty koko hallinnollisen paperisodan
korvaavaa, sähköiseen laskunkiertoon perustuvaa DT-taloushallintoa.
Toisaalta pienille yhden hengen yrityksille on usein riittänyt uusi
Automaattitilit -palvelu täydennettynä tarvittaessa Yrittäjän
tukipuhelimen käytöllä.
Digitase lähestyy huhtikuussa markkinointiviestinnän yrityksiä
kampanjalla, jonka tarkoituksena on huomiota herättävästi
saattaa alan toimijoiden tietoon kirjanpitomaailman nykyaikaiset mahdollisuudet.
www.digitase.fi/markkinointiviestinta.htm
Lisätietoja antaa
Sami Parikka
Toimitusjohtaja
Digitase Oy
puh. 0400 354022
2.4.2009
AT-palvelu osoittautunut sopivaksi mm. palvelualan
pienyrityksille
Digitaseen alkuvuodesta lanseeraama Automaattitilit (AT)-palvelu
on lähtenyt hyvin käyntiin. Palvelumallin helppoudesta ovat
olleet erityisen kiinnostuneita päivittäiseen tietokoneen käyttöön
tottuneet yrittäjät mm. IT-alalta. Palvelun käyttöön
tarvittavat atk-valmiudet löytyy nykyisin kuitenkin lähes jokaiselta,
koska käytännössä kyse on vain kuukausittaisesta sähköposti-
ja nettilinkkiyhteyksien käyttämisestä.
Asiakaskunnan kirjo onkin yllättänyt AT-palvelutiimin. Mukaan
on lähtenyt yrittäjiä mm. erilaisista tehtävistä
rakennusalalla, suunnittelussa ja muotoilussa, sosiaalialalta sekä
erikoistavarakaupan alalta.
Palvelun on todettu sopivan erittäin hyvin tiettyyn tuoteryhmään
kohdistuneeseen kauppaan ja lähes jokaiselle palvelualalle. Mielenkiintoisen
kohderyhmän muodostaakin mm. hyvinvointialan pienyritykset, joihin
Digitase on nyt käynnistämässä tiedotuskampanjaa Automaattitilit-palvelusta.
Lisätietoja antaa
Sami Parikka
Toimitusjohtaja
Digitase Oy
puh. 0400 354022
2.3.2009
Uusi palvelu konsultointikysymyksiin: Yrittäjän tukipuhelin
Kirjanpidon rutiiniosuuksien automatisoituessa yrittäjät ovat
korostaneet tarvettaan edelleen saada asiantuntevia neuvoja tilitoimistosta.
Palveluiden hinnoittelussa on toisaalta koettu epäoikeudenmukaiseksi
satunnaisen konsultoinnin upottaminen rutiinikirjanpidon hintoihin, kun
sellaista tunnetta ei kuitenkaan ole aina syntynyt, että tarvittaessa
apua erityiskysymyksiin olisi saatavissa.
Erityisesti Digitaseen Automaattitilit -asiakkaiksi siirtyneet yrittäjät
ovat osoittaneet etteivät halua maksaa palveluista, joita he eivät
käytä. Satunnaisen konsultointitarpeen tyydyttämiseksi
Digitase Oy onkin nyt avannut erillisen Yrittäjän tukipuhelimen.
Puhelinnumerossa 0600-418128 (0,98 €/min.+alv+pvm) selvitetään
kaikkia yrittäjän elämään liittyviä aiheita,
joihin saadaan taustatietoja aina sopivalta asiantuntijalta. Palvelun
laskutus perustuu asiakkaan kanssa käytettyyn keskusteluaikaan ja
maksu tapahtuu siis osana puhelinlaskua.
Yhteydenotto Yrittäjän tukipuhelimeen ei edellytä Digitaseen
asiakkuutta vaan yhteyttä voi ottaa jo vaikka yrittäjyyttä
suunniteltaessa.
Lisätietoja antaa
Sami Parikka
Toimitusjohtaja
Digitase Oy
puh. 0400 354022
1.2.2009
Automaattitilit (AT)-palvelu tuotantokäyttöön
Digitase Oy käynnisti syksyllä 2008 tuotekehitysprojektin, jonka
tarkoituksena oli luoda pienyrittäjille erittäin tehokas ja
edullinen sähköinen palvelumalli lakisääteisen kirjanpidon
teettämiseksi. Palvelun kohderyhmänä ovat sekä toiminimellä
että yhtiömuodossa toimivat 1-2 hengen yritykset, jotka voivat
maantieteellisesti sijaita missä vain.
Toimintamalli perustuu Digitaseen sähköisiin pankkiyhteyksiin
ja työvälineisiin sekä tiettyihin asiakasyrittäjän
soveltamiin toimintatapoihin, jotka mahdollistavat kirjanpidon pitkälle
menevän sähköistymisen. Johtoajatuksena ei ole ollut kirjanpitotyön
siirtäminen asiakkaalle vaan turhien päällekkäisyyksien
karsiminen ja toistuvien vaiheiden automatisointi.
Tuotekehitysprojektia on ollut rahoittamassa TE-keskus ja aikaansaatua
palvelutuotetta on tarkoitus edelleenkehittää vientikelpoiseksi
eurooppalaiselle SEPA (Single Euro Payments Area) -alueelle. Suomessa
palvelua testattiin ja kehitettiin aidoilla pilottiyrityksillä ja
laajempaan tuotantokäyttöön se hyväksyttiin vuoden
2009 alusta.
Lisätietoja antaa
Sami Parikka
Toimitusjohtaja
Digitase Oy
puh. 0400 354022
Takaisin Etusivulle >>
|